mätt

tänk om det skulle vara så enkelt att jobben skulle komma till en.
tyvärr funkar inte verkligheten så..
fick ett erbjudande nyss om jobb i några dagar bara,men jag vill ju inte ta nått jobb jag bara kommer jobba på i några dagar eftersom att jag då kommer bli tvungen att skriva in mig på arbetsförmedlingen igen och göra om hela processen,så jävla surt!
min kusin berättade för mig,som är insatt i det här med arbetsförmedlingen att det skulle inte löna sig att ta små jobb under ett års tid utan att vara helt arbetslös ett år skulle löna sig mer,det är helt jävla sinnessjukt!
det är väl bättre och kunna ta små jobb på tex helger,och fortfarande vara inskriven i arbetsförmedlingen tills man hittat ett halv/heltids jobb? eller?.
förstår inte detta system.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0